PACFM
  • Home
  • Team management

ZAŁOŻYCIELE ORGANIZACJI PACFM

Polish Academy of Certification in Facility Management (PACFM)

 

Założycielami organizacji Polish Academy of Certification In Facility Management są doświadczeni menadżerowie z wieloletnim doświadczeniem w branży property i facility management oraz usług infrastrukturalnych.

ZARZĄD PACFM

PROPERTY MANAGEMENT10%

CLEANING SERVICES20%

TECHNOLOGY30%

RAFAEL JAWORSKI – PREZES PACFM

37 lat | 12 lat doświadczenia w branży obsługi nieruchomości i nowych technologii (budownictwo, FM twarde i miękkie). Property manager, specjalista sektora usług sprzątających, trener, wykładowca. Prezes zarządu ATHENA Property Management Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi (www.athenapm.pl) i ATEHA ПPOПEPTI MEHEДЖMEHT TOB. z siedzibą we Lwowie. CEO w firmie SFEROLIT (płynna nanopowłoka termoizolacyjna www.sferolit.pl) z siedzibą w Łodzi oraz oddziałem we Lwowie i Odessie. Autor i dyrektor projektów ds. studiów podyplomowych sektora obsługi nieruchomości na Uniwersytecie Łódzkim – Wydział Zarządzania oraz na innych licznych uczelniach wyższych w Polsce i na Ukrainie.

Ukończył studia na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, specjalność logistyka. W 2007 roku absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (studia podyplomowe – logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem). Ukończył seminarium doktoranckie w Społecznej Akademii Nauk w Łodzi. W 2009 roku absolwent Społecznej Akademii Nauk w Łodzi (studia podyplomowe – metodologia badań w naukach o zarządzaniu).

Aktualne projekty, jakie realizuje w Polsce i na Ukrainie, to wdrażanie standardów w obszarze innowacyjnej edukacji i certyfikacji w sektorze FM oraz usług infrastrukturalnych, wprowadzanie w Europie nowych technologii, m.in. płynna nanotechnologia w termoizolacji budynków, ich infrastruktury i środków transportu (wojskowe, morskie, kolejowe). Oficjalny przedstawiciel na Europę Środkowo-Wschodnią największego instytutu na świecie The Institute of Inspection, Cleaning and Restoration Certification (IICRC) z siedzibą w USA (www.iicrc.org). W roku 2017 rozpoczął wspólnie z ATHENA, PACFM i IICRC certyfikowane szkolenia specjalistyczne w Polsce i Wielkiej Brytanii z obszaru usuwania pleśni z obiektów, usuwaniu skutków po zalaniu i po pożarach m.in. dla kadry zarządzającej nieruchomościami, developerów, likwidatorów szkód. Więcej informacji: Linkedin


BOGDAN KOSTRZEWA – WICEPREZES PACFM

Wiceprezes, inżynier w ATHENA Property Management sp. z o.o. Polska, posiadający kilkunastoletnie doświadczenie w branży facility management. Karierę rozpoczął w roku 1995 w polskiej firmie rodzinnej. Następnie współpracował z takimi przedsiębiorstwami, jak: Roman Bauernfeind, SODEXO Polska, HOCHTIEF Facility Management Polska, WARBUD Vinci Facilities. Zdobył szerokie doświadczenie podczas obsługi kilkunastu nieruchomości dla Klientów: GOODMAN International, MARVIPOL, BRE Bank, Telekomunikacja Polska, Uniwersytet Warszawski, Thomson Multimedia, Kulczyk Silverstein Properties, Jeronimo Martins Polska, Plac Unii w Warszawie.

FACILITY MANAGEMENT10%

CLEANING SERVICES20%


KRZYSZTOF BRZOZOWSKI – CZŁONEK ZARZĄDU PACFM

Dyrektor Biznesu Utrzymania Ruchu w firmie Ideal Services. Z zawodu inżynier elektryk, posiada wieloletnie i różnorodne doświadczenie w technicznej eksploatacji  instalacji i urządzeń budynkowych oraz zarządzaniu nieruchomościami. Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywał w służbie elektrycznej na statkach Polskiej Żeglugi Morskiej,  a następnie  w służbach technicznych obsługujących obiekty handlowe, przemysłowe, logistyczne i  biurowce komercyjne. Pracował dla takich firm, jak  Makro Cash & Carry, Tesco, Lorne Stewart, ABB, Dell, Procter Gamble, Hochtief, Sodexho i AIG Lincoln, Veolia.
www.ideal-services.pl

PROPERTY MANAGEMENT10%

FACILITY SERVICES20%

START UP USŁUG30%


ROMAN KURBIEL-SALAMONOWICZ – CZŁONEK ZARZĄDU PACFM

Absolwent Uniwersytetu Jana Pawła II w Krakowie (historia), Uniwersytetu Warszawskiego (socjologia religii) oraz Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie (Zarządzanie bezpieczeństwem i higiena pracy). Od 1990 r związany z branżą utrzymania czystości. Praca w firmach usługowych i handlowych na stanowiskach kierowniczych. W tym czasie zorganizował i przeprowadził blisko 300 szkoleń podczas których przeszkolił w sposób teoretyczny i praktyczny ponad 5.000 osób z zakresu profesjonalnego utrzymania czystości. Obecnie specjalista ds. szkoleń i wdrażania technologii utrzymania czystości, audytor systemów GMP/GHP i HACCP oraz specjalista ds. szkoleń bhp.

www.merida.com.pl

EDUKACJA10%

CLEANING SERVICES20%

KOMISJA REWIZYJNA PACFM

HENRYK GRABOWSKI – KOMISJA REWIZYJNA PACFM

Menadżer z wieloletnim doświadczeniem. Licencjonowany Zarządca Nieruchomości. Nominowany w 2015 roku do nagrody Shopping Center Director of the Year z EuropaProperty CEE Retail. Od 2008 roku jako dyrektor w DTZ and Cushman & Wakefield zarządza Parkiem Handlowym Ferio w Koninie o powierzchni GLA prawie 40.000 m2

www.feriokonin.pl

PROPERTY MANAGEMENT10%

FACILITY SERVICES20%

ASSET SERVICES30%


ROBERT KOMISARSKI – KOMISJA REWIZYJNA PACFM

Dyrektor Techniczny w firmie First Property Group, licencjonowany zarządca nieruchomości, manager z ponad 20-letnim doświadczeniem, pracujący m.in. na wysokich stanowiskach kierowniczych w firmach postrzeganych jako liderzy rynku nieruchomości w Polsce i w Europie: Dom Development SA, Globe Trade Centre SA, LC Corp SA oraz IMMOFINANZ AG. Pracował nad projektami prestiżowych realizacji, jak: Galeria Mokotów, zespoły biurowe warszawskiego Służewca Przemysłowego, Wola Center, Galeria Kazimierz, Galeria Jurajska, Sky Tower, biurowce Globis Wrocław i Poznań, Galileo, Newton i Pascal w Krakowie, Tarasy Zamkowe i wiele innych. Wszystkie te obiekty wymagały pozyskania i wdrożenia najwyższej klasy usług Facility Management, za które był odpowiedzialny. Kierował również procesem wielokryterialnej certyfikacji BREEAM, osiągając rezultat OUTSTANDING.

www.fprop.com

PROPERTY MANAGEMENT10%

FACILITY SERVICES20%

START UP USŁUG30%


INEZ WYDZIAŁKOWSKA-PEL – KOMISJA REWIZYJNA PACFM

Audytor usług cleaningowych w PACFM. Absolwentka Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, kierunek zarządzanie i marketing otrzymała licencjat ze specjalizacji Marketing. Kontynuowała naukę na Uniwersytecie Warszawskim na Wydziale Zarządzania, kierunek zarządzanie i marketing. Od roku 2005 jest związana z branżą cleaningową. Jako specjalista w Higiena Serwis w Warszawie przez 2 lata. Następnie Area Sales Manager u światowego producenta maszyn Nilfisk Advance w Polsce. Swoje doświadczenie produktowe uzupełniła o wiedzę o usłudze utrzymania czystości w Inwemer System Sp. z o.o. w Warszawie jako Dyrektor Działu Sprzedaży na terenie całej Polski, kierowała zespołem handlowców. Kontynuowała swoją ścieżkę zawodową w Ever Grupa jako Dyrektor Handlowy. Doświadczony praktyk i specjalista. Współpracowała z wieloma firmami znanymi na rynku Polskim i Europejskim. Prowadziła szereg szkoleń produktowych. Obecnie audytor usług utrzymania czystości w PACFM.

www.pacfm.org

CLEANING SERVICES10%

EDUKATION20%

START UP USŁUG30%

WSPÓŁZAŁOŻYCIELE PACFM

ROMAN DAROSZEWSKI – ZAŁOŻYCIEL PACFM

Dyrektor oddziału od ponad 20 lat w firmie Merida Sp. z o.o. Brał czynny udział przy tworzeniu i wdrożeniu Systemu ISO 9001:2000 w firmie Merida. Był asystentem na Wydziale FtiMS Politechniki Łódzkiej. Absolwent Politechniki Łódzkiej – magister inżynier podstawowych problemów techniki na Politechnice Łódzkiej Wydział Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej. Ukończone studia podyplomowe w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, Kolegium Zarządzania I Finansów.

www.merida.com.pl

CLEANING SERVICES10%

FINANSE20%

DOTACJE30%


ADAM JANKOWSKI – ZAŁOŻYCIEL PACFM

Director of The Restoration Academy UK Limited.  W 2001-2005 dyrektor National Carpet Cleaners Association. Council member of (Institute of Inspection Cleaning and Restoration Certification) IICRC UK & Europe since 2004; Institute of Specialist Surveyors and Engineers – Associate; Institute of Safety and Health – Associate; WoolSafe Registered Carpet Inspector; WoolSafe Certified Instructor; WoolSafe Fibre-Care Specialist; Institute of Inspection, Cleaning and Restoration Certification (IICRC) – Master Textile Restorer; Institute of Inspection, Cleaning and Restoration Certification (IICRC) – Master Water Damage Restorer; Institute of Inspection, Cleaning and Restoration Certification (IICRC) – Master Fire & Smoke Restorer; British Damage Management Association Tech level 1; National Carpet Cleaners Association – Senior Member.

www.therestorationacademy.co.uk

CLEANING SERVICES10%

CERTYFIKACJA20%

EDUKACJA30%


dr BARTŁOMIEJ DESSOULAVY-ŚLIWIŃSKI – ZAŁOŻYCIEL PACFM

dr Bartłomiej Dessoulavy-Śliwiński, koordynator FM Lab @ UWRC Sp. z o.o., pracownik Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.Przewodniczący KZ nr 405 ds. Rynku Nieruchomości, członek KT nr 315 ds. Facility Management przy PKN oraz ISO/TC 267 Facility Management przy ISO. Brał udział w szeregu projektów restrukturyzacyjnych przedsiębiorstw i organizacji, posiada doświadczenie w zarządzaniu dużymi organizacjami. Członek PACFM oraz IFMA. Konsultant i autor szeregu ekspertyz w obszarze FM, zarządzania nieruchomościami i restrukturyzacji. Autor podręczników i artykułów nt. Facility Management, wykładowca na studiach i szkoleniach z zakresu zarządzania nieruchomościami, kompetencji psychospołecznych i finansów.

www.fmlab.pl

FACILITY MANAGEMENT10%

NORMALIZACJE ISO20%

EDUKACJA30%



SEBASTIAN WRÓBLEWSKI – ZAŁOŻYCIEL PACFM

Prawnik dopuszczony do wykonywania zawodu adwokata zarówno w Niemczech, jak i w Polsce. Studiował prawo na Freie Universität Berlin, Humboldt Universität zu Berlin oraz Universität des Saarlandes. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w międzynarodowych kancelariach w Polsce i Niemczech. Obecnie, w ramach prowadzonej polsko-niemieckiej Kancelarii Velles, doradza polskim i niemieckim przedsiębiorcom. Specjalizuje się w szeroko rozumianym prawie gospodarczym niemieckim i polskim.

PRAWO10%

REAL ESTATE20%


RYSZARD ZATORSKI – ZAŁOŻYCIEL PACFM

Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego, Wydział Ekonomiczno – Socjologiczny, kierunek: ekonomika i organizacja produkcji, specjalność: ekonomika i organizacja przemysłu. Makler papierów wartościowych – licencja nr 25. Doświadczenie pozyskał m.in. na wysokich stanowiskach menadżerskich / maklerskich w: „TISA” S.A. Łódź, BIG S.A.; Dom Maklerski „Partner” S.A. Łódź – Makler papierów wartościowych, Wiceprezes Zarządu; PBG S.A. Łódź – Zastępca Dyrektora Departamentu Bankowości Inwestycyjnej. Bank Pekao S.A. (w wyniku połączenia PBG SA) – Dyrektor Regionalny ds. Sieci w Bydgoszczy, Dyrektor ds. Operacyjnych Makroregionu Łódź; PPU UNI-FILM Sp. z o.o. Łódź – Dyrektor Zarządzający, PKO BP S.A. – Doradca klienta korporacyjnego, Kapital Sp. z o.o. Łódź – Dyrektor Departamentu Rozwoju MŚP; BRE Bank S.A. Warszawa – Doradca – Departament Logistyki. Doświadczenie w pełnieniu funkcji nadzorczych w spółkach kapitałowych. W latach 90. pełnił funkcję Członka Rady Nadzorczej BTUiR Heros S.A., ELPO SA – Przewodniczący Rady Nadzorczej; PBG Nieruchomości Sp. z o.o. i Tonsil SA – Członek Rady Nadzorczej oraz w Centralnym Domu Maklerskim Banku Pekao S.A. – sekretarz Rady Nadzorczej. Aktualnie jest członkiem Rady Nadzorczej „MONNARI TRADE” S.A. oraz prezesem zarządu MW REAL Sp. z o.o.

PROPERTY MANAGEMENT10%

FINANSE20%

REAL ESTATE30%


EnglishPolishRussianUkrainian